9 Mart 2013 Cumartesi

TAVUK SUYU



Tavuk Suyu, ya da et/kemik suyu hazırlamak ve çorbaları bu su ile pişirmek, sağlık ve lezzet bakımından benim vazgeçilmezimdir.
Eşim ve ben soğuk algınlığına yakalandık. Bu hastalığın mucizevi çorbası (tavuk suyu çorba) ile toparlanmak için öncelikle tavuk suyu hazırlamalıydım.
Tavuk suyuna evdeki sebzeleri ekleyerek hem daha sağlıklı hem de lezzetli olmasını sağlayabilirsiniz.
Ben bugün hazırladığım tavuk suyu ve tavuk etleri ile hem çorba hem de çok lezzetli tavuklu bulgur pilavı yaptım.
Artan su ve haşlanmış sebzeleri farklı bir çorba yapmak için  1-2 gün  buzdolabında saklayabilirsiniz.

Malzemeler

2 kalçalı tavuk but
1 orta boy soğan
1 orta boy havuç
1 orta boy patates
4-5 dilim kereviz
3 diş sarımsak
1 tatlı kaşığı zeytinyağı
1,5-2 lt su
tuz

Sevgi'li Tarif

1) 2 adet butu yıkayarak düdüklü tencereye koyun.
2) Tüm sebzelerin kabuklarını soyarak yıkadıktan sonra iri iri doğrayarak tencereye ilave ediniz.
3) Su, tuz ve zeytinyağı ilave ederek 20 dk haşlayınız.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder