31 Ocak 2013 Perşembe

TRUFF


Yayın başlığını yazmakta çok zorlandığım ilk tarifimle karşınızdayım.
Türkçe olmayan isimleri kullanmak benim için rahatsız edici, bu sebeple bu çoook  kolay tarifin ismini yazmak da zor oldu.
Arama motoruna truff yazdığınızda 559.000 sonuç veriyor...
Demek ki ben de şimdilik  bu isimle rahatlıkla yayınlayabilirim:)
Özellikle prensesimizin ve tadına bakan tüm sevdiklerimizin de beğendiği pratik ve lezzetli bir tatlı atıştırmalık. Hem bisküvi ile hem de kekle denedim . Sizlerle kek ile yaptığım son tarifimi paylaşıyorum...


Malzemeler

Kakaolu kek (büyük kek kalıbı ile yaptığım kekin yarısını kullandım)
1 paket sıvı  krema (200 ml)
2 pkt 80 gr bitter çikolata
Antep fıstık (çekilmiş,toz)
Pasta süsü şekerli (dr.oetker)


Sevgi'li Tarif

1) Derin bir kasede keki elimizle ufalıyoruz.
2) Çikolataları ufak parçalara bölüyoruz.
3) Kremayı bir sos kabında ısıtıyoruz kaynamaya başlayınca altını kapatıp , çikolataları ilave ediyoruz ve çikolatalar eriyene kadar karıştırıyoruz.
4) Erittiğimiz çikolatalı krema karışımını biraz soğutup ufaladığımız kekin üzerine döküyoruz ve iyice yoğuruyoruz.
5) Yoğurduğumuz hamuru hava almayacak şekilde 4-5 saat buzdolabında bekletiyoruz .
6) Hazırladığımız hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp elimizle yuvarlayarak ayrı ayrı  renkli şekerlere, ve çekilmiş antep fıstığına bulayarak servis yapıyoruz.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder